PARAPENTE

Colectivo Parapente Photo by Arnau Pascual

COL·LECTIU ARTÍSTIC PARAPENTE és la nova etapa i nom de MARABULA barcelona • berlin, marcada per la reubicació de la major part del col·lectiu dins la península.

Units per punts de vista comuns i complementaris en la manera d'entendre el procés de treball creatiu, els membres del col·lectiu hem tingut el plaer de dissenyar i activar projectes artístics escènics, audiovisuals, instal·lacions i processos de reflexió social a través de les arts en entorns educatius.

Col·lectiu Parapente entén la recerca artística com un lloc de diàleg des del qual trobar formes físiques d'enunciació per a fer prevaler el sensorial i on desenvolupar un camp poètic comú, fruit de les diferents realitats creatives trobades.

Els nostres projectes han rebut el suport d'institucions culturals com Teatre Lliure, OSIC, Mercat de Les Flors, Antic Teatre, Centro cultural de España en México, FONCA i CONACULTA, Carme Teatre, Festival Nu2's, Festival NOF, CONCA, Goethe Institut, Embajada Española en Johannesburgo, Institut Français, Institut Ramón Llull, Dance Umbrella, National Arts Festival (SA).

Hem estat artistes residents a L'animal a l'esquena, L'Estruch, Centro de Investigación multimedia Centro Nacional de la Artes México, Hangar Barcelona, Sala Taller22, Laboratori Tísner, C.C. El Sortidor, Ménagerie de Verre Paris, Central del Circ, Carme Teatre València, Espai La Granja, Espai Cankun-Vallgorguina, Ateneu Sant Celoni, Studio 44 - Berlin (DE), Üferstudios - Berlin (DE), CulturArte - Maputo (MZ), La Villete - París (FR), Random Collision - Groningen (NL), KORZO - La Haya (NL), Marameo, Berlin (DE).

Algunos de nuestros trabajos han podido verse en España, México, Sudáfrica, Países Bajos, Alemania, Francia, Grecia, entre d'altres.

Ángeles Císcar photo

Ángeles Císcar

Llicenciada en arts plàstiques en la UPV. Estudis escènics a l'escola Jacques Lecoq, París. Escenografia a l'Institut del Teatre de Barcelona. Mestratge en Arts Visuals en la UNAM de Mèxic. Actualment estudia el diplomat Ecofeminismo: Pensament, Cultura i Praxi en la Universitat de Valladolid.
Va pertànyer al col·lectiu de creació escènica Amaranto, en el qual treballa com a escenògrafa i intèrpret. Va ser artista resident a Hangar i en Centre Nacional de les Arts, Centre Multimèdia de la Ciutat de Mèxic. A més de la creació d'obra pròpia ha col·laborat amb altres companyies i artistes com a Teatre Línia d'Ombra, Gelabert-Azzopardi, MARABULA barcelona • berlin, Wilky_troc entre altres.
Ha impartit diverses matèries d'art relacionades amb el cos en diverses universitats de Mèxic com la Escuela Nacional de Pintura, Escultura y Grabado la Esmeralda o el Claustro de Sor Juana.
Actualment està compromesa amb objectius socials que persegueixen la igualtat i la consciència ecològica conduint tota la seva activitat docent i artística en aquesta direcció.

Hansel Nezza Photo

Hansel Nezza

Nascut a Barcelona, estudia arts escèniques seguint la pedagogia de Jacques Lecoq.
Durant els anys a Berlín treballa com a creador, performer i ballarí amb, entre altres, Constanza Macras/Dorky Park, Berliner Philharmonie, i com a assistent coreogràfic a Der Tod in Venedig de Thomas Ostermeier, Schaubühne Berlin. Continua la seva formació amb Meg Stuart, Jeremi Nelson, Kirstie Simpson, Julyen Hamilton, Susan Klein, Hanna Hegenscheidt, i Juan Kruz de Garaio Esnaola (Sasha Waltz & Guests) entre altres.

Com a creador col·labora amb performers, músics, artistes plàstics i multimèdia, desenvolupant creacions de diferents disciplines artístiques; treballant a Mèxic, Països Baixos, Grècia, Sud-àfrica, Alemanya, Espanya, Moçambic, …

Condueix tallers i masterclasses de moviment, dansa, composició instantània i fisicalitat per a companyies de dansa i teatre, com La Piconera, Centre de Dansa de Catalunya, Random Collision, SAT!, Fabra i Coats, Forgotten Angle Theater, a Korzo Theater, Fachhochschule Potsdam i Goethe Institute. Màster Course en Filosofia Nalanda, a Tibet House, New Delhi.

Kermés Teatro Photo

Kermes Teatro

Companyia de teatre amb base en Granada, Kermés Teatre són Irene Molina i Stéphanie Mouton

Irene Molina: Diplomada en Arts Escèniques sota la metodologia de Lecoq, completa la seva formació en interpretació i dansa amb professionals com Manuel Lillo, Txiqui Berraondo o Andrés Corchero.
Col·labora amb companyies com MARABULA barcelona • berlin, Colectivo La Zurda, o el Teatro de los Sentidos entre altres. Durant més de deu anys col·labora també amb entitats i plataformes dedicades a la pràctica del teatre com a eina de transformació social.

Stéphanie Mouton: Formada en arts escèniques, és actriu, sociòloga i facilitadora de processos de canvi personal i col·lectiu a través del teatre, el moviment i la pràctica artística.

Efímeres

EFÍMERES neix l'any 2021 a Barcelona i junta a tres dones de gran força creativa i amb una llarga trajectòria a l'escena underground de la ciutat.

Laura Maure: Creadora, compositora i cantant. Involucrada en diferents projectes culturals i en constant experimentació amb diferents disciplines artístiques.
Mati Pando: Compositora, cantant, i lletrista. Vinculada amb l'àmbit educatiu a través de la música. Participant activa a diversos projectes musicals i d'arts escèniques.
Leti Rodríguez: Artista plàstica multidisciplinària, bateria i cantant, immersa al món educatiu, acompanya processos creatius des de la perspectiva transfeminista.

Liannallull/Jordi Espinach

Jordi Espinach

Jordi Espinach va començar a composar cançons a finals dels noranta. A principis del segle XXI, amb l'Anna Capacés, Toni López i Eduardo Chirinos (Las Ruinas) va formar el quartet Kitou.
A finals de la dècada 2000-10 decideix començar un projecte nou: Liannallull, cançó d'autor en català en el sentit més ampli del terme, influenciat inicialment pels moviments neo-folk psicodèlics i la música anglosaxona. Paral·lelament, segueix composant per espectacles teatrals com Cenital o Inter.Fear, dirigits per Hansel Nezza.
Al 2020 i el 2022 ha rebut premis en certàmens literaris i ha finalitzat la seva segona novel·la. Amb Liannallull ha creat part de la banda sonora de la pel·lícula L'Últim Salt, dirigida per Nando Caballero, i ha editat set Lps. També ha estat membre de diversos projectes musicals com Las Ruinas, Esperit! o Le Petit Ramon, entre d'altres

Elpida Theodorakakou

Project Management for Social Impact.
With a background in performing arts and over fifteen years of professional experience in project management, she designs and runs projects with a passion for creating a positive impact and making a difference. A firm believer that art, culture and experiential learning are driving forces towards social transformation and change.

Gemma Pastor

Llicenciada en comunicació audiovisual, ha desenvolupat gran part de la seva carrera com a editora i ajudant de producció sèries de televisió, programes i documentals per a les principals cadenes nacionals, en productores com Mediapro, el Terrat, Gestmusic, o Lavinia, entre altres, i plataformes de streaming com Netflix o Amazon Prime.

Compagina el seu treball audiovisual amb la seva passió per les arts escèniques i l'escriptura. És autora de les obres de teatre Experiment Milgram, Flamingos Club, Generació Selfie o Igual que un peix necessita una bicicleta, de les quals dirigeix també les dues primeres.
Amb MARABULA barcelona • berlin participa en la videoinstal·lació audiovisual interactiva Cámara Oscura i la peça escènica Cenital.

Meritxell Checa

Nascuda a Sabadell al 1983, estudia durant anys diferents disciplines artístiques dintre del món de la dansa de manera independent, finalitza els seus estudis al 2008 a la universitat alemanya Folkwang Hochshule d'Essen.
Durant la seva carrera, Meritxell ha combinat la seva pròpia creació artística, anomenada wilky_troc (on destaquen obres com "Last Picture", "Protocolo" o "Etairas"), amb el treball com a intèrpret amb diferents artistes i companyies internacionals: al 2006 treballa amb Alias Compagnie (Suïssa), de 2007 al 2011 és ballarina convidada del Tanztheater Wuppertal von Pina Bausch (Alemanya); i al 2009 de Johannes Wieland al Staatstheater Kassel (Alemanya). Des de 2010 treballa amb DCA-Phillippe Decouflé (França); i des del 2016 amb Stopgap Dance Company (Anglaterra).
Al 2015 Meritxell crea el projecte Tanztheater Social Projet TTSP per portar la creació i la dansa a grups de persones no professionals i/o amb diversitat funcional.

Anna Capacés

Actriu de teatre i cinema. Creadora i directora escènica. Performer. Cantant i percussionista. Pedagoga teatral postgraduada per l'Institut del Teatre  de Vic i professora de teatre al Centre Municipal d'Expressió de Sant Celoni. Membre de companyies com Teatre del Bosc, de Joan Baixas, Milan Caminart Group (CCCB), Atelier Maria Stoyanova (Antic Teatre), MARABULA barcelona • berlin de Hansel Nezza (Korzo Theater).

En els darrers anys ha col·laborat com a assessora de direcció i performer en diferents companyíes de dansa i teatre.
Ha impulsat propostes culturals alternatives, liderant productores com La Poca Farina Produccions i Teatre de Garatge, o espais escènics com Taller22, un referent de l'escena underground barcelonina dels 2000. Ha estat veu principal i autora a les formacions de pop-rock:  Kitou, Llum Pepa and the Beats, i Liannallull.

Linn Johansson

Linn Johansson es dedica a la dansa, la performance i la pedagogia del moviment. Es forma en el Royal Ballet School d'Estocolm, i continua els seus estudis a París i Nova York.
Ofereix classes de dansa contemporània, entrenament físic i improvisació en diversos centres i escoles a Suècia i Espanya des de 2001, en la ACIDH (Associació Catalana d'Integració i Desenvolupament Humà) per a persones amb diversitat funcional, entre altres.
Col·laboradora artística amb Andrés Waksman des de 2001, a més de Roseland Musical, Konic theatre, Leo Castro, Vero Cendoya, Experimenta Butoh, Natalia D'Annunzio entre altres. Actualment treballa com a ballarina / intèrpret en diferents projectes artístics.